پاسخی به یک نوشته(محسن دلفان/سیمره)

  • ۷۱۴

پاسخی به یک #نوشته(محسن دلفان/سیمره)
✍محمود نظری
جناب اقای #محسن_دلفان ،باسلام بر شما و دست اندرکاران نشریه وزین پریسگ زاگرس!!

متاسفانه اکثر خوابهای شما هیچگاه بدل به واقعیت نمیگرددو مجاز در صورتی حق میگردد که میوه ی درخت حقیقت باشد با طعم واقعیت،اینکه حضرتعالی بر طبل نفاق و انشقاق کوبیده ی و فکر میکنی میوه اش #وحدت است ،حاشا که شما چگونه جرات کرده اید در تاریخ ورود کنی،موقعی که معنای قوم را نمیدانی و کلمات مجهول الهویه ی همچون،#مینجایی_لرلک_را بر زبان رانده ای!!
منطق شما،منطق یک ناآگاه به تاریخ ، هنر، ادبیات و پیشینه ی غنی قوم بزرگ و ایرانی الاصل لک زبان است!!
منطق شما ،یک منطق خشک و تهاجمیست که اینقدر دکم و بسته است که منطق شما یک منطق بازاری و سودجویانه یا بعبارتی یک منطق بی مغز دادگاهی ماجراجویانه و نژاد پرستانه است!!
در کدامین منابع تاریخی #مینجایی،اصالت تاریخی دارد که حضرتتان چنان با اب و تاب بر مرکب جهالت رانده ای که خنده ی حضار و محققان تاریخی را در پی داشته ی؟
لطفا منابع و رفرنس های تاریخی که کلمه ی مجهول الهویت #مینجایی_و_لرلک در ان امده را بیان نمایید؟
متاسفانه تقدیر قومی که به نوشته ی سراسر بی رفرنس  منابع شما بخواهد تغییر کند ،پشیزی نمی ارزد و برادرم جناب #محسن_دلفانی_بدان:
فصل رویش شکوفه های شعری قوم بزرگ لک ،چنان جوانان و محققین این قوم را به مطالعه کشانده که دیگر فریادهای ناتمام و نوشته های التماسی شما را جوانان لک ،اوهام و تخیل می پندارند و شما هم هیچگاه بدنبال وحدت نبوده و نیستید!!
برادرم:
مغز تاریخ با منابع تاریخ اصالت می یابد و هر نوشته ای با منابع و رفرنس هایش ارزش خواندن دارد!!
من در نوشته ی شما اوهام و فرافکنی های دیدم که در بومش رنگ همای حقیقت و تاریخ وجود نداشت و شما در این نوشته ی بی رفرنس و منابعتان تاریخ را مصلوب و بر دار کرده اید!!!
ایا به صرف اینکه قوم لک ،لرو کرد سه قوم مجزا با هویت های تاریخی و زبان هستند،چیزی از ارزش اقوامی که بعلت فقر فرهنگی،چشم طمع به ذخایر و هویت های فرهنگی قوم لک دارند،میکاهد؟
ایا قوم شریف و نجیب لک که قومی مستقل از نظر تبار زبانی و هویت های تاریخی وادبیات است،سربازان و جان بر کفان ایران اسلامی نبوده اند که الان شما انان را به تجزیه طلبی متهم میکنید؟؟
اکنون وقت ان فرا رسیده ،خارهای انشقاق را برداریم و بر ذخایر هویتی قوم خویش بنازیم (البته اگر میراثی داشته باشیم) و زمزمه ی فریبای وحدت برای هویت هایمان را سرود نماییم!!
برادر#محسن_دلفانی:
تجزیه طلبان کسانی هستند که بدنبال قوم سازی و قوم بازی هستند ،
#تجزیه_طلب_کسانی_هستند_که_کلمات_نامیمون_مینجایی_لرلک_و.......را می افرینند!!
تجزیه طلب ،کسانی هستند که هویت و تاریخ مستقل نوشتاری و قومی ندارند و موقعی مورد سوال قرار میگیرند،می گویند برای وحدت#مینجایی_اینجایی_انجایی_افریدند!!
راستی مگر مغولان به سرزمین لرستان حمله ور شده اند،که اینگونه #تاریخ_سازی میکنید؟؟؟؟
هنوز قلندران راستی ، وارستگان تاریخ،محققان بدنبال حقیقت اند و کاسه ی ذوقشان برای یک کاسه حقیقت لک زده است!!
برادر#محسن_دلفانی:
نوشته ی شما کوبیدن بر طبل وحدت و اتحاد نیست،بلکه کوبیدن بر طبل نفاق است!!
چرا نوشته ی شما ،هیچ منبع تاریخی ندارد؟
راستی ،سود شما از نوشتن مشتی اوهام و توهم بی سرو ته چیست؟
انگار برخی دوستان  مدیران کارگاه اوهام هستند و رایزن ویرانی اقوام و تمدن های بر باد رفته!!همه میدانند که اگر میخواهید در تاریخ
کنکاش کنیم باید تاریخ جهان #دره شهر_سیمره_هومیان_دلفان_الشتر_کرمانشاه_بیستون_ووو را باید بخوانی تا بدانی که قوم اصیل و فرهیخته ی لک چگونه در ایران(قزوین و لوشان،عراق،کرمانشاه،ایلام،همدان و لرستان)پخش گردیده ؟؟
اگر می خواهید اصالت قوم لک را ببینید باید بر سنگ نوشته های ایران نظر افکنید و ببینید که زبان ثبت ملی شده لکی ،چگونه در بلورخانه های تاریخ جولان میدهد و ببینید زبان لکی چه حشر و نشری با زبان اوستا و پهلوی پارتی داشته و دارد!!!
شمایان و تیم های فرافکنتان مسئول کلید زدن تخم نفاق و دو بهم زنی در لرستان ودر میان قوم فرهیخته ی لک هستید و بترسید از موقعی که زبان و قلم شاعران لک فاخته گردد!!
اگر غیرت قلم بدستان لک بجنبد دیگر به هیچ گلبرگ نفاقی رحم نخواهند کرد و کاسه های هوس و نفاق را ویران خواهند کرد!!
به امید روزی می نشینیم که صدا و سیمای لرستان،ایلام،همدان و کرمانشاه عدالت پیشه کنند و رودر رو با هم مناظره ها داشته باشیم!!
امیدوارم چشمان شما  واقعا نگران وحدت باشند و نوشته های هراسان شما از این کسالت ،سستی،بی رفرنس و بی منبعی در اید!!
از خدا میخواهم سینه ی شما را جوشانده ی التیام دهد و قلبتان را با شیره ی دوستی و مهرورزی به اصالت تان آشنا نماید!!

بخش اول ....


  • ئاگر حسنوند
    قربان این قلم شیوا و توانایت ای عزیز دل که چنین جواب کوبندای به این محسن نادلفان دادید ، آقای محسن دلفان واقعا حیف این فامیلی زیبا که روی شماست ، دلفان یعنی قلب لکستان یعنی غیرت و اصالت ایرانی و لکی که متاسفانه یک زره خون لک بودن در وجود تو نیست ، الهی بمیر آن مزدوری نادانی که از روی جهالت شناسنامه خود را پاره میکند و یا گم میکند ، متاسفم برات 
  • ندری از الشتر
    جواب دندان شکنی بود عالی بود به این محسن دلفان ، ( یتیم ارآگیردی و کو رسینه ) بی سواد
  • سلام، ممنون از این پاسخی که نثار این وطن فروش منافق پانلر کردی، تاپای جان من لکستانی وتمام لکهای جهان سرباز شمایم، جانمان را به پای اولین قوم کهن جهان یا همان ما لکها، این محسن حیف این فامیلی که اخرش میکشه، این فامیلی که داره جعلیه، من خودم دلفانی هتم تا حالا یک نفر از همشهریام همچین غلطی نمیکنن، واسه قومش کخ لک هست جون میدن، به امید لکستان ایران

    پاسخ:
    سلام  ممنون از لطف شما. من خاک پای تو و تمام لکستان هستم
    بله این آقای دلفان فقط فامیلیش دلفانه   مطمئنم که دلفانی نیست. خدا لعنتش کنه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی